woensdag 20 mei 2015

Dag 4 - downday

Bij de ochtendmeeting horen we, zoals verwacht, dat het gebied te ver weg ligt. En dat het om een gebied gaat waar de infrastructuur zodanig minimaal is dat chasen onmogelijk is. Jammer maar helaas. Het is dus een down-day. Het is overigens opvallend koud..... tijd voor lange broek en een sweater.

Aangezien we vandaag voldoende tijd hebben, doen we de Walmart van Amarillo aan. Hier doet iedereen zijn of haar boodschapjes.  Ik wil een fitbit voor Jeannet kopen, maar helaas hebben ze hier alleen de S-variant. Daarvan weet ik zeker dat die te klein is. Ik koop een heerlijk fout T-shirt met bliksemschichten erop, en daarnaast wat bananen en Pringles. Ze hebben hier Pringles met augurkensmaak: onweerstaanbaar lekker! Die moeten ze in NL ook verkopen!

Om 13:15 melden we ons al bij het hotel, wederom een Motel 6. Zucht, weer geen Free Wifi.


Brad geeft aan dat we om 6 uur verzamelen voor de Big Texan. Dat geeft mooi de tijd om wat was te doen. Mijn sweater zit onder de koffie en als we dan toch bezig zijn gooi ik alle andere was er ook in. Er is gelukkig ook een droger dus binnen een uurtje zijn al m'n kleren weer fris en schoon.

Al snel gaat het rond dat je toch Free Wifi kunt krijgen, en de ene na de andere (inclusief mezelf) meldt zich bij de receptie. Daarna werk ik wat aan de blog, whatsapp wat met het thuisfront en kijk wat TV.

Om 6 uur verzamelen. Dan blijkt dat we opgehaald worden door de limo-service van de Big Texan. Geweldig.




Bij de Big Texan strijken we snel neer aan een aantal tafels. Bij de Big Texan kun je je wagen een 72oz (2 kilo!) steak. Lukt het je om die op te eten dan krijg je je maaltijd gratis. Andrew, een van de aussies onder de gasten doet een poging. Ik neem een bescheiden 10oz steak (slechts 300 gr). Andrew lukt het uiteindelijk om 58 oz te verorberen. Een prestatie van jewelste als je het mij vraagt.







Na de Big Texan zitten we met een deel van de groep (Stuart, Neha, Danni, Collin, Andrew, Brian) nog wat na bij Mark en Ian op de kamer. Verhalen over Aicraft-investigation,  tornado´s, Joplin, El Reno en andere chasers vullen de ruimte. Opvallend hoeveel andere interesses ook gedeeld worden.

Morgen een afwachtdag denk ik.

9 reacties:

Op 20 mei 2015 om 18:43 , Blogger Bert van Dijk zei...

Down days zitten er ook wel eens tussen, zeker als het 'iets te fris is voor de tijd van het jaar'. Gewoon wachten op de weerdingen die komen gaan. Leuk weer eens de Big Texan aan te doen en misschien wel met de limo gebracht te worden vanaf de Motel 6. En succes met de 72 oz steak (and all the sides), Jos! ;-)

 
Op 21 mei 2015 om 06:12 , Blogger Jos zei...

Dank je wel Bert! Ik heb niet aan de 72oz gewaagd..... is toch echt te veel voor mij.

 
Op 21 mei 2015 om 07:00 , Blogger Unknown zei...

Op zich een redelijk OK downday!

 
Op 21 mei 2015 om 07:00 , Blogger Unknown zei...

Op zich een redelijk OK downday!

 
Op 21 mei 2015 om 19:55 , Blogger Jos zei...

Jazekers! Geen moment verveeld.

 
Op 21 mei 2015 om 19:56 , Blogger Jos zei...

Deze reactie is verwijderd door de auteur.

 
Op 21 mei 2015 om 21:33 , Blogger Jelle Bogerman zei...

Zozo, 58 Oz! Kom ik aan met 46.. Maar wel met alle sides, haha! Maar Jos, ik weet dat motel 6 normaal gesproken 3 dollar voor de wifi vraagt, dat is toch zo erg niet? 0:-)

 
Op 21 mei 2015 om 22:10 , Blogger Jos zei...

Heb je helemaal in hoor Jelle.

 
Op 21 mei 2015 om 22:11 , Blogger Jos zei...

Heb je helemaal in hoor Jelle.

 

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage