donderdag 28 mei 2015

Dag 12 - chasedag

Na een wat kortere nachtrust dan anders (nazit van de late chase en ook heel wat backup te doen) verzamelen we om 10:00. Uiteraard staan we nog even stil bij de dag van gisteren. Heerlijk om nog even wat belevenissen op te halen. Zodra ik meer tijd heb zal ik de blog van gisteren nog wat uitbreiden. Uiteraard komt er dan een seintje via de bekende kanalen.

We eten bij een familierestaurant vlak bij de Motel6 in Shamrock. TX. Daarna gaat de reis weer naar Childress TX.  We kunnen deze tour blijkbaar niet om deze plaats heen. :-)

Het kaartje voor vandaag zit er als volgt uit:

Een slight-risk opnieuw. Dat is redelijk vergelijkbaar met de situatie van gisteren en eergisteren. Terwijl ik de hand leg aan deze ochtendeditie van de blog komt het nieuws binnen dat voor een klein gebied er een upgrade is naar enhanced- risk. Ik krijg dat kaartje echter niet te zien, hoe vaak ik ook ververs.(?)

We gaan op weg naar wederom Childress, en doen daar opnieuw een pitstop en doen ook even de Walmart aan. Ik scoor wat eten voor onderweg, en niet lang daar naar cruisen we naar het zuiden. Er is dan al activiteit op de radar te zien. Al snel ontstaat er een lijn van losjes-gekoppelde buien, en we zoeken goed uitzicht op een ervan. Van rotatie is nauwelijks sprake, maar de bui heeft best een mooie structuur.





We laten de bui over ons heen komen en de hagel die valt groeit aanzienlijk. Uiteindelijk ga ik naar buiten, haal een nat pak en pik de grootste hagelstenen op. Zo groot als kippeneieren.



We rijden nog wat verder zuidwaarts, maar het beste is er af. Er is een lange, samenhangende buienlijn ontstaan waaraan niet meer veel te beleven valt.

Vlot daarna doen we weer eens een ketenrestaurant aan; Olive Garden in (opnieuw) Abeline. Ondanks dat het Italiaans is, vind ik het niet heel lekker. Nou ja, zo leer je Friulli (beste pizzeria van het Noord-Nederland) weer extra waarderen.

We overnachten in dezelfde Motel6 als waar Jade twee dagen geleden beide voeten brak..... ik vind het geen handige keuze.

Ik typ de blog af, kopieer de foto's van de dag en ga maar eens wat vroeg(er) naar bed.

Morgen een slight-risk dag.


0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage