woensdag 6 mei 2015

T-11

Vandaag staat in het teken van allerlei kleine voorbereidingen, zoals wat laatste puntjes met GR-level-3, de Whatsapp volggroep aanmaken, ´n muziek USB stick maken, ´n video USB stick maken en kopen van een programmaatje om die usb-sticks te lezen op mijn Nexus7. Mijn E-reader is inmiddels gevuld met genoeg boeken om de mogelijke verveling te doden. Stormchasen is soms ook gewoon lang wachten en dan is wat muziek, video en leesmateriaal natuurlijk een welkome afleiding. Hoewel, van de vorige keer kan ik me nog herinneren dat het up to date houden van het thuisfront, het werken aan de blog, het lezen van de voorspellingen ook al heel wat tijd van de dag opsouperen.

Vandaag zijn ook de bestelde geheugenkaartjes binnengekomen, zodat foto- en videocamera voorzien zijn van genoeg ruimte om lekker veel opnames te maken.

Tijdens deze werkzaamheden blijkt er een leuk buitje (vette rode stip op de radar) onderweg te zijn. Ik spring gauw in de auto en rij richting Borger/Stadskanaal. Uiteindelijk beland ik in het open veld bij Valthermond. Eerst begint het fel te regenen en  kort daarna ook (weer) hagel. Net iets kleiner dan gisteren, maar toch nog groot genoeg om het flink te laten knallen in de auto.


Als de bui voorbij is, zijn er prachtige hagelflarden aan de achterkant van de bui te zien. Ik schiet wat foto's daarvan, net als van de convectie ten noorden van de bui. Opnieuw een leuke dag om wat stormchase-ervaring op te doen.



0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage