zaterdag 16 mei 2015

T-2

Zo, het feest kan beginnen, want wij zijn bi...onderweg. Vandaag staat de reis van Gieten naar Norman op het programma.

Om 6:00 gaat de wekker, Jeannet brengt met naar de trein om 6:30. Op het perron loop ik tegen een klein probleem aan: mijn OV chipkaart doet het niet. Na wat omzwervingen kom ik bij een automaat terecht en blijkt dat ik het produkt NS moet activeren. Wut, waarom staat zoiets niet standaard aan? 
Om 7:02 stap ik dan in de trein, ingecheckt en al. De treinreis gaat verder soepel en om 9:15 sta ik, netjes op tijd, bij de zelf incheck-balie. Daar vul ik netjes alle gegevens in en krijg ik een foutmelding. Wut 2.

Bij de incheckbalie blijkt het te liggen aan het feit dat ik naar de VS vertrek. Mijn koffer ligt netjes twee kilo onder de limiet, de check door de douane verloopt soepel en als ik bij de pier kom kan ik in een keer door naar het boarden. Ook dat verloopt soepel en om 10:30 zit ik in het vliegtuig. Om 11:15 zijn we airborn.

Rond 14:30 landen we. Nu is altijd een gevreesd moment: de lange wachttijden bij de Amerikaanse douane. Maar, hier op Atlanta barst het van de capaciteit en tien minuten later ben ik al gecleared. Ik haal mijn koffer op en zet deze op de interconnecting band, en als ik bij mijn binnenlandse vlucht aan kom heb ik nog een kwartiertje te wachten. Dan blijkt dat de vlucht overboekt is, en wordt er een passagier gezocht die op een latere vlucht wil vliegen. No way, ik heb echt geen zin om te wachten, zelfs niet voor een coupon ter waarde van $600. 

Ook deze vlucht vertrekt en landt op tijd, m'n koffer rolt netjes van de band en om 18:00 (lokale tijd, thuis is het dan 1:00 's nachts) rij ik in de taxi over de interstate naar Norman.
OOk de checkin bij het hotel verloopt soepel. Ik parkeer mijn spullen, haal nog een broodje en wat boodschappen bij de Walmart en om 21:00 vind ik het prima en ga naar bed.
Al met al een zeer soepel verlopen dag. Heerlijk.
Morgen belooft een zeer spannende dag te worden, qua weer dan (bij de Weather channel zijn ze helemaal opgewonden). Jammer dat ik nog niet aangesloten ben bij de tour, maar vanaf de zijlijn volgen kan ook heel spannend zijn. 

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage